Featured Post

Patrick Moore: Fakta om CO2

Härom dagen hittade Skeppsgossen följande text av Patrick Moore , den kanadensiske miljöforskaren som var med om att grunda Greenpeace...

måndag 23 november 2009

Ni borde skämmas!

Nu är de ute och pratar goja igen, Johan Rockström, Peter Eriksson och hela gänget "vi-som-vet-bäst". Jodå, den globala uppvärmningen är ett faktum, den accelererar till och med, det är världens ledande forskare ense om. Vilka ledande forskare? Michael Mann med "ishockeyklubban" är väl en av dem kan man tänka.

I stället för att skämmas över den epost som nyligen avslöjats fortsätter de att hävda att de har rätt. Så här skriver nämnde Michael Mann i en kommentar:

"Jag tänker inte kommentera innehållet i med olagliga medel åtkomna filer. Men så mycket vill jag säga: såväl stölden av dem som återgivandet av dessa email... utgör ett allvarligt brott, tror jag. Jag hoppas att gärningsmännen och deras medhjälpare kommer att spåras och åtalas."

Dan Hammer på www.climatepatrol.com menar att en sådan kommentar är vad man kan vänta sig av en politiker som ertappats i en skandal. Man försöker skjuta budbäraren i stället för att diskutera budskapet. Om denna elit av klimatforskare hade rent mjöl i påsen borde de säga att materialet talar för sig självt och gå vidare. Nu beter de sig som om de ertappats på bar gärning.

Så här inför Köpenhamnsmötet borde den här historien vara en förstasidesnyhet i våra dagstidningar, televisionen etc. Men inte. Klimatsajten "Ställ om" som finansieras av Sveriges Radio har inte ens nämnt den och i Aftonbladet låter man en nolla som Peter Eriksson påstå att det i alla fall blir varmare.

Skeppsgossen struntar högaktningsfullt i vad miljöpartisterna tycker och tänker. Däremot skulle han gärna vilja veta vad en akademiker som professor Johan Rockström grundar sina påståenden om den fortsatta globala uppvärmningen på. IPCC, CRU, Michael Mann, kanske till och med Al Gore?

1 kommentar:

  1. Johan Rockström - är det han som också kallas Rock-Johan och spelar luftgitarr i the IPCC Band?
    -Fattaru?

    SvaraRadera

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Narrskeppet

Narrskeppet

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Har varit journalist under hela mitt yrkesverksamma liv och jämsides med detta översättare