Featured Post

Patrick Moore: Fakta om CO2

Härom dagen hittade Skeppsgossen följande text av Patrick Moore , den kanadensiske miljöforskaren som var med om att grunda Greenpeace...

måndag 18 mars 2013

Si, istiden kommer (kanske)


“Nu är det slut med CO2-hysterin”, konstaterar astrofysikern Piers Corbyn på sin blogg. “Den har vilselett oss alldeles för länge och fått oss att blunda för den kommande lilla istiden.”


“Den 10 mars 1947 började snön töa efter den osedvanligt kalla vintern och i solskivans centrum fanns en jättelik grupp av solfläckar. I år – tre magnetiska solcykler senare (22 år) – har solaktiviteten varit allmänt låg och i England har vi haft häftiga snöstormar precis som jag förutsåg på min blogg för tre veckor sedan.”

“Detta utgör ytterligare bevis för att vi nu är på väg mot den nya mini-istid (MIA) som jag varnade för redan för några år sedan. Det betyder också att historien om CO2 är till ända. I stället för att prata om uppvärmning måste världsekonomin under de kommande 25 till 35 åren inriktas på följderna av en MIA som rycker allt närmare.”

“CO2-fanatikerna har bollat med sina data i många år nu. Men vilka data de än åberopar så svalnar världen samtidigt som CO2-halten i atmosfären ökar.”

Piers Corbyn sammanfattar:

CO2-historien är över

Det står klart att jorden håller på att kylas av

Den genomsnittliga solaktiviteten är på väg att minska

Jetströmmen rör sig allt oftare söderut

Jetströmmen ger upphov till vilda vågrörelser som orsakar extremväder som hagel, åska, översvämningar etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Narrskeppet

Narrskeppet

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Har varit journalist under hela mitt yrkesverksamma liv och jämsides med detta översättare